پایه کبالت

سوپر آلیاژ های پایه کبالت

سوپر آلیاژهای پایه کبالت برای کاربردهایی که در آنها خوردگی داغ یک مسئله مهم است و یا برای کاربردهای ساختاری با تنش پایین در دمای متوسط تا بالا مورد استفاده قرار می گیرند.

آلیاژهای ریخته گری در این زمینه  X-40  و Mar-M 320  هستند در حالی که Haynes 188  و S-816  از آلیاژهای کار شده ی این دسته هستند.

به طور معمول کاربرد سوپر آلیاژ های پایه کبالت در موتور GTE به علت خواص وتنش گسیختگی عالی شان و مقاومت به خوردگی داغ در قسمت پر ها و سایر قطعات ثابت است.

سوپر آلیاژ پایه کبالت همچنین می تواند جهت ساخت تیغه موتور GTE مورد استفاده قرار گیرد اما باید در بخش هایی که میزان تنش اعمالی کمتر از تنش اعمالی به سوپر آلیاژ های پایه نیکل است از آنها استفاده شود.

زیر ساخت سوپر آلیاژ پایه کبالت:

شبیه تمام سوپر الیاژ ها، ریز ساختار سوپرآلیاژهای پایه کبالت شامل یک زمینه Y با ساختار FCC به همراه یک تعداد فاز مه در سوپر آلیاژهای پایه نیکل و گایه – آهن – نیکل مشاهده می شود، نیست.

مزایای سوپرآلیاژ های پایه کبالت عبارتند از :

  • دمای ذوب بالاتر ( به علت نقطه ذوب بالاتر کبالت ) و نمودار تنش گسیختگی نسبتا صافتر، تحمل تنش تا دمای مطلق بالاتر نسب به سوپر آلیاژهای پایه نیکل و پایه آهن - نیکل پلی کریستال را فراهم می سازد.
  • مقاومت به خوردگی داغ بهتر به علت میزان کروم بالاتر
  • مقاومت به خستگی حرارتی و جوش پذیری بهتر در مقایسه با سوپر آلیاژهای پایه نیکل
  • محدود بودن میزان میزان آلومینیوم و تیتانیوم اجازه می دهدفرآیند ذوب سوپر آلیاژ های پایه کبالت در هوا و یا آرگون صورت پذیرد که به طور چشمگیری از تکنیک های ذوب در خلاء ارزان تر است.

یکی دیگر از گروه های بسیار مهم سوپر آلیاژهای پایه کبالت، آلیاژهای مقاوم به سایش همچون  Stellite 6B  هستند اما شکل پذیری پایین این آلیاژها استفاده ی آن ها را تنها به پوششها محدود کرده است.

  • دندان درد شدید یا خونریزی
  • دندان شکسته یا جو
  • از دست دادن دندانپزشکی یا تاج
  • شی در دندان گیر شده است

۵۵۵-دندانپزشک

دندانپزشکی فوری

۵۵۵-۲۳۶۸

رزرو رسمی

ساعت کاری

شنبه -جمعه : ۸:۰۰ - ۱۷:۰۰

خیابان دندانپزشکی ۱۲۰

مازندران ، تنکابن
مشاوره سلامت دهان و دندان
رایگان

شامل X-Ray کامل و برنامه درمان

آزمون و تمیز کردن
۶۰ تومان

شامل تمیز کردن دهان کامل است

پر کردن سفید
۹۰ تومان

شامل ۱ تکمیل کامپوزیت

X-Ray کامل دهان دیجیتال
۱۸۰ تومان

تکنولوژی حداقل تهاجمی

گزینه های پرداخت

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.


بیمه

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است. چاپگرها و متون بلکه روزنامه و مجله در ستون و سطرآنچنان که لازم است و برای شرایط فعلی تکنولوژی مورد نیاز و کاربردهای متنوع با هدف بهبود ابزارهای کاربردی می باشد.

درخواست وقت

    فرم را پر کنید و ما در طول ساعات کاری با شما تماس خواهیم گرفت. مراقبت های دندانپزشکی فوری معمولا در همان روز ارائه می شود.